• Esta dirección de correo electrónico está siendo protegida contra los robots de spam. Necesita tener JavaScript habilitado para poder verlo.
  • (+34) 934 914 112
  • whatsapp icon(+34) 646 815 553

Tarannà - Responsabilitat Social

Felisa Palacios, directora de RRHH i de RSE de l'agència Tarannà, va tornar a CETA el passat 27 de novembre per oferir una conferència als nostres alumnes del Grau en Turisme, on vam parlar de l'aplicació de les mesures de responsabilitat social corporativa i empresarial a l'agència de viatges Tarannà, coneguda pels viatges responsables que ofereix als seus clients, entre moltes altres coses.

Felisa ens explica la importància que té per Tarannà els viatgers, que no "turistes", que venen a les seves oficines a buscar un tipus d'experiències que no troben a altres llocs, ni als portals d'internet on, ens explica, cada cop és més freqüent la venda de viatges enllaunats, ni a altres agències. Porten 21 anys al sector, i es defineixen com a venedors d'emocions i experiències, amb un target de clients entre els 30 i 60 anys, amb un poder d'adquisició mitjà – alt, que cada cop pren més consciència de la importància de la sostenibilitat.

Mostrant-nos dos vídeos corporatius, vam veure per una banda qui composava l'equip de Tarannà i per l'altre els objectius de l'empresa.taranna2

La conferència va començar amb la pregunta: Què és més important a una empresa? El client? El proveïdor? El sou?
La crisis ha estat un cop fort per al sector, i la forma tradicional de viatjar està destinada a desaparèixer: si avui en dia algú vol fer un viatge, es dirigeix a un lloc on li ofereixin el producte que vol de manera personalitzada i especialitzada, i Tarannà ha seguit aquest camí.

Per què Tarannà ha escollit aquest tipus de turisme per vendre als seus clients?
Ens apassiona involucrar-nos junt amb el viatger en la seva experiència, per això oferim viatges amb gran temàtica social: s'involucra al viatger en projectes socials dins del país que va a visitar, ja pot ser un educatiu, sanitari, etc, no només es queda en la footgrafía típica, sinó que de debò coneixen el que es fa allà, i molts cops és amb el que els viatgers es queden, conseguint fins i tot una relació i implicació de per vida amb aquell projecta que els omple d'una manera que un viatge tradicional no hagués fet.
A banda del turisme responsable social i solidari, Tarannà també ha volgut especialitzar-se en oferir viatges totalment enfocats a una temàtica particular, per exemple, els viatges de nuvis, els viatges corporatius com a incentiu d'empreses, els que son per dones que viatgen soles, per famílies senceres on es busquen activitats per als nens, viatges especialitzades en fotografia, en arqueologia i en arquitectura (en aquests sectors, els viatgers son acompanyats per professionals del sector que els porten més enllà del que faria un guia, centrant-se sobretot en la temàtica del viatge i aportant coneixements i fets específics del tipus de viatge). En definitiva, volem impregnar a tots els viatges amb l'ADN de Tarannà, implicant-los en la part més del seu viatge, més mediambiental i més social del país que està visitant.

Tarannà ha pres consciència del gran canvi i del gran mal que pateix el planeta.
Efectivament, volem que el viatger no només s'emporti unes fotografies boniques del seu viatge, sinó que recordi per sempre l'experiència perquè de debò ha estat un canvi, ja sigui, com comentava, per implicació social o, col·laborant amb FAADA, mediambiental i de cura amb els animals. Prenem molta cura de conèixer quines activitats que son típiques turístiques de debò son èticament acceptables, tot i que estiguin regulades al país o que formin part de la cultura, ens sembla que tenim el deure d'informar als nostres clients sobre el que van a veure, i ells doncs, decideixin.
La informació és poder.
I tant que si! Molts cops cometem l'error de creure que, ja que estem pagant una suma elevada de diners per una activitat, ho estem fent be, perquè es legal i perquè el país ho permet, però molts cops no és així, sobretot amb el que respecta als espectacles i activitats amb animals, que normalment son maltractats i no cuidats en unes condicions dignes.

taranna1FAADA ens va parlar sobre això (consulta l'entrevista aquí). Però què passa quan exposeu aquestes circumstàncies a un client?
Ens hem trobat de tot, encara que la majoria reacciona molt i molt be. Es queden sorpresos, perquè no coneixien la situació desemparada que viuen molts elefants a la India, o dofins a les Maldives, per exemple, ja que ho trobem normal, ho hem vist tants cops a la televisió, a les agències i a les fotografies de les vacances dels nostres amics, que no ens parem a preguntar-nos què passa radera de tot això.
El low cost, encara que la gent no ho cregui, te un preu. Nosaltres cuidem els nostres destins, coneixent de primera mà el que passa a cadascun d'ells: els nostres comercials han visitat els llocs on desprès van els nostres clients, per assegurar-se que el que oferim és de qualitat.

Ja hem decidit que no contractarem activitats amb animals per garantir el seu benestar, sempre que no sigui a un refugi certificat. Què més podem fer?
La responsabilitat social amb el medi ambient comença més aprop del que creiem. Per exemple, a Tarannà donem la possibilitat de calcular l'emissió de CO2 que emet el viatger en el seu viatge, i poder compensar-ho en el nostre bosc. La calculadora et donarà la xifra d'impacte i la convertirà a euros, i això és el que s'hauria de pagar per compensar les emissions, ja que d'aquesta manera es podran cuidar arbres del bosc per tal que l'esforç que facin convertint el CO2 en oxigen és el mateix que nosaltres hem emès amb el viatge. Aquesta acció, per suposat, es totalment voluntària, i hi pot participar tothom, sigui viatger o no, ja que també podem calcular les nostres emissions amb altres paràmetres.
Una altre mesura que ha pres Tarannà en benefici del planeta, es la incorporació de components reciclats i respectuosos amb el medi ambient que donem als viatgers substituint així el típic regal de raspall de dents o similar que s'acostuma a donar a les agències, i per ara estan prou contents!

Per conèixer més sobre Tarannà, visita la seva web i llegeix l'entrevista que vam fer l'any passat.

Visita la web de Taranna: www.taranna.com

Utilizamos cookies para mejorar nuestro sitio web.

Para saber más sobre las cookies que utilizamos y cómo eliminarlas, visite política de privacidad. Saber más

Acepto

POLÍTICA DE COOKIES

Este web utiliza 'cookies' propias y de terceros para ofrecerle una mejor experiencia y servicio. Al navegar o utilizar nuestros servicios el usuario acepta el uso que hacemos de las 'cookies'. Sin embargo, el usuario tiene la opción de impedir la generación de 'cookies' y la eliminación de las mismas mediante la selección de la correspondiente opción en su navegador. En caso de bloquear el uso de 'cookies' en su navegador es posible que algunos servicios o funcionalidades de la página web no estén disponibles.

¿Qué es una 'cookie'?

Una 'cookie' es un pequeño fragmento de texto que los sitios web envían al navegador y que se almacenan en el terminal del usuario, el cual puede ser un ordenador personal, un teléfono móvil, una tableta, etc. Estos archivos permiten que el sitio web recuerde información sobre su visita, como el idioma y las opciones preferidas, lo que puede facilitar su próxima visita y hacer que el sitio resulte más útil al personalizar su contenido. Las 'cookies' desempeñan un papel muy importante, al mejorar la experiencia del uso de la web.

¿Cómo se utilizan las 'cookies'?

Al navegar por este portal web el usuario está aceptando que se puedan instalar 'cookies' en su terminal y que nos permiten conocer la siguiente información:
Información estadística del uso de la web.
El 'login' del usuario para mantener la sesión activa en la web.
El formato de la web preferente en el acceso desde dispositivos móviles.
Las últimas búsquedas realizadas en los servicios de la web y datos de personalización de estos servicios.
Información sobre los anuncios que se muestran al usuario.
Información de las encuestas en las que ha participado el usuario.
Datos de la conexión con las redes sociales para los usuarios que acceden con su usuario de Facebook o Twitter.
Tipos de 'cookies' utilizadas

Esta web utiliza tanto 'cookies' temporales de sesión como 'cookies' permanentes. Las 'cookies' de sesión almacenan datos únicamente mientras el usuario accede a la web y las 'cookies' permanentes almacenan los datos en el terminal para que sean accedidos y utilizados en más de una sesión.

Según la finalidad para la que se traten los datos obtenidos a través de las 'cookies', el web puede utilizar:

'Cookies' técnicas
Son aquéllas que permiten al usuario la navegación a través de la página web o aplicación y la utilización de las diferentes opciones o servicios que en ella existen. Por ejemplo, controlar el tráfico y la comunicación de datos, identificar la sesión, acceder a las partes web de acceso restringido, recordar los elementos que integran un pedido, realizar la solicitud de inscripción o participación en un evento, utilizar elementos de seguridad durante la navegación y almacenar contenidos para la difusión de videos o sonido.

'Cookies' de personalización
Son aquéllas que permiten al usuario acceder al servicio con algunas características de carácter general predefinidas en su terminal o que el propio usuario defina. Por ejemplo, el idioma, el tipo de navegador a través del cual accede al servicio, el diseño de contenidos seleccionado, geolocalización del terminal y la configuración regional desde donde se accede al servicio.

'Cookies' publicitarias
Son aquéllas que permiten la gestión eficaz de los espacios publicitarios que se han incluido en la página web o aplicación desde la que se presta el servicio. Permiten adecuar el contenido de la publicidad para que esta sea relevante para el usuario y para evitar mostrar anuncios que el usuario ya haya visto.

'Cookies' de análisis estadístico
Son aquéllas que permiten realizar el seguimiento y análisis del comportamiento de los usuarios en los sitios web. La información recogida mediante este tipo de 'cookies' se utiliza en la medición de la actividad de los sitios web, aplicación o plataforma y para la elaboración de perfiles de navegación de los usuarios de dichos sitios, con el fin de introducir mejoras en el servicio en función de los datos de uso que hacen los usuarios.

'Cookies' de terceros
En algunas páginas web se pueden instalar 'cookies' de terceros que permiten gestionar y mejorar los servicios ofrecidos. Como por ejemplo, servicios estadísticos de Google Analytics y Comscore.