• Esta dirección de correo electrónico está siendo protegida contra los robots de spam. Necesita tener JavaScript habilitado para poder verlo.
  • (+34) 934 914 112
  • whatsapp icon(+34) 646 815 553

FAADA - Turismo Responsable

Jennifer i Giovanna van venir en nom de FAADA a fer una exposició sobre el turisme responsable als alumnes del Grau en Turisme, tant al torn de matí com al de tarda, el passat dia 20 de novembre de 2014. Actualment tenen en marxa una campanya específica per als dofins, per conscienciar sobre el mal que pateixen encara que, degut a la seva complexió, sembla que sempre estiguin rient.

Ens van parlar sobre l'impacte que té el turisme sobre els animals,;son molts els que es veuen involucrats en activitats turístiques i de totes les formes, segur que algun cop tots ens hem vist enmig d'alguna d'aquestes activitats: nedar amb dofins, passejar en camell, fer-nos fotos amb ocells, veure un gos ballar... us sona?

És el primer cop que ens visiten a CETA, i esperem tornar-les a veure aviat! Van fer una exposició que va deixar a tots els alumnes reflexius, vols saber què ens van explicar? Llegeix l'entrevista aquí.

Què és FAADA i per què es va crear?

FAADA va néixer al 2004 per informar i assessorar a les persones sobre el tractament que li donem als altres animals oferint eines per ser respectuosos amb la finalitat de provocarfaada3 un canvi social en el seu benefici i, en definitiva, en el benefici de tots. Existeix una gran falta d'informació en el sector turístic sobre la situació dels animals; molts dels agents turístics ho publiciten sense conèixer el fons, no hi ha un suficient nombre de campanyes relacionades amb aquestes problemàtiques, i existeix una gran falta d'informació entre els amants dels animals i els turistes en general.

La campanya per conscienciar als turistes va néixer a l'abril de 2011, i es pot consultar a la web, on a més disposem d'un llistat d'agències compromeses amb la causa, per tal que els turistes coneguin les agències on es contracten activitats responsables.

Quin és el problema més estès?

La manca d'informació és el handicap més comú: molts turistes creuen que, com estan pagant per les activitats on participen animals, estan ajudant al seu manteniment, però no és així, la realitat és que en molts casos estan destinats a una vida plena d'estres, mal manteniment i patiment.
Existeix també, a banda del desconeixement, la falta de sensibilització i d'interès sobre aquesta problemàtica: algunes persones, encara que coneguin la realitat, no estan disposades a formar part del canvi.

Igualment son molts els establiments i empreses que tenen contractades aquestes activitats amb animals que desconeixen el procediment i el mal estat en el que els animals es troben; moltes tampoc coneixen l'estat en el que viuen i cuiden els animals. Un cop ho coneixen, molts deixen immediatament de oferir aquests serveis i busquen alternatives a la mateixa activitat.
En l'altre banda es troben les agències que, igualment que els viatgers, els hi manca sensibilització amb el tema, o prioritzen els ingressos que obtenen o deixaran d'obtenir amb faada1aquestes activitats. És un món molt complicat, i trencar aquestes barreres és difícil, ja que molts no tenen total control sobre les activitats, bé perquè son subcontractades o organitzades un cop els viatgers son allà.

Què els hi diríeu a aquestes agències, i en definitiva, als nostres alumnes que en un futur seran treballadors d'aquest sector?

És important que, per començar, coneguin el problema, i per això estem agraïts de poder venir a CETA a explicar-ho, ja que els alumnes representen el futur del sector turístic i la seva gestió.

El més important és que sàpiguen que, en el fons, un animal que és cuidat i respectat serà un al·licient molt més interessant per a un viatger que no pas un altre animal explotat, estressat i que viu fora del seu entorn natural, obligat a fer activitats per als humans. L'experiència que poden oferir als seus clients serà molt més satisfactòria si saben que el que estan fent és el correcte i que aquests animals estan tractats de forma respectuosa.

Posem-nos en situació: la imatge d'uns animals cuidats i que viuen feliços és la projecció d'un negoci seriós i que durarà a llarg termini. El benestar de l'animal és un valor afegit.faada4

Aleshores, què poden fer tots aquells turistes amants dels animals que vulguin veure'ls al seu entorn?

No tot està perdut, existeixen llocs on podem veure els animals en el seu hàbitat i no alterar la seva vida de forma negativa: orfenats de goril·les son un exemple, tenim tot un llistat d'agències i hotels que han signat el compromís de preocupar-se del que ofereixen i estar segurs que aquests compleixen els principis de FAADA, ja sumen més de 70 agències, 50 blogs de viatges i 20 establiments hotelers. (Podràs trobar-ho a la web).

Quins son els objectius, el reptes de futur de FAADA?

Estem treballant per implementar a la nostra web un mapa interactiu on poguem entrar a un país i veure els problemes que existeixen amb els animals a aquella zona, quines denúncies hem rebut, i poder veure els centres de rescat existents. Tot això gràcies, com hem dit abans, a la investigació de FAADA i a les denúncies de turistes i viatgers.

Un altre repte és la creació de la nostra pròpia app, per tal d'acompanyar a la gent interessada en les nostres notícies i poder enviar informació actualitzada sempre, així com oferir els serveis d'informació i denúncia de forma més ràpida i còmode.

Per últim, a banda de la campanya que tenim sobre l'ajuda als dofins i la seva situació, volem crear una sub-campanya especialitzada en els elefants i el seu ús en el sector, per tal de conscienciar a la gent.

Ja ens hem decidit: volem col·laborar! Com podem fer-ho?

faada2El més important és que el viatger investigui i busqui assessorament abans de viatjar, per tal d'assegurar-se que, durant el seu viatge, no col·laborarà en cap de les activitats que hem mencionat o en qualsevol altre que impliqui l'ús d'animals per al lucre personal (fer-se fotografies amb petits animals, espectacles de dofins i nadar amb ells, passeig en elefant o en camell, encantadors de serps, fer ballar els ossos, etc...).

Una altre manera d'ajudar és difondre aquesta informació que ara tenim entre amics i familiars: com hem dit la desinformació és el problema més gran que tenim, ja que molta gent deixaria de fer activitats amb animals si fos conscient de les conseqüències. Igualment i gràcies a les xarxes socials, a banda de comentar-ho amb amics i familiars, es pot difondre el material de FAADA per aquestes xarxes per arribar a més gent.

A banda de conscienciar al seu propi entorn, també ho pot fer amb donacions a FAADA, de la mateixa forma que si algú està viatjant i detecta actes irresponsables, ho poden denunciar a la nostra web, ja que no podem saber-ho tot, els mateixos turistes i viatgers son una gran ajuda a l'hora de detectar problemes. Ho poden fer mitjançant la recaptació de fotografies i informació, i denunciant casos concrets.

Si a més algú té un blog, el convidem a sumar-se a la iniciativa!

I sobretot, en el cas dels alumnes de CETA del Grau en Turisme, han de ser uns futurs professionals responsables.

Visita la web de FAADA: www.turismo-responsable.com

Utilizamos cookies para mejorar nuestro sitio web.

Para saber más sobre las cookies que utilizamos y cómo eliminarlas, visite política de privacidad. Saber más

Acepto

POLÍTICA DE COOKIES

Este web utiliza 'cookies' propias y de terceros para ofrecerle una mejor experiencia y servicio. Al navegar o utilizar nuestros servicios el usuario acepta el uso que hacemos de las 'cookies'. Sin embargo, el usuario tiene la opción de impedir la generación de 'cookies' y la eliminación de las mismas mediante la selección de la correspondiente opción en su navegador. En caso de bloquear el uso de 'cookies' en su navegador es posible que algunos servicios o funcionalidades de la página web no estén disponibles.

¿Qué es una 'cookie'?

Una 'cookie' es un pequeño fragmento de texto que los sitios web envían al navegador y que se almacenan en el terminal del usuario, el cual puede ser un ordenador personal, un teléfono móvil, una tableta, etc. Estos archivos permiten que el sitio web recuerde información sobre su visita, como el idioma y las opciones preferidas, lo que puede facilitar su próxima visita y hacer que el sitio resulte más útil al personalizar su contenido. Las 'cookies' desempeñan un papel muy importante, al mejorar la experiencia del uso de la web.

¿Cómo se utilizan las 'cookies'?

Al navegar por este portal web el usuario está aceptando que se puedan instalar 'cookies' en su terminal y que nos permiten conocer la siguiente información:
Información estadística del uso de la web.
El 'login' del usuario para mantener la sesión activa en la web.
El formato de la web preferente en el acceso desde dispositivos móviles.
Las últimas búsquedas realizadas en los servicios de la web y datos de personalización de estos servicios.
Información sobre los anuncios que se muestran al usuario.
Información de las encuestas en las que ha participado el usuario.
Datos de la conexión con las redes sociales para los usuarios que acceden con su usuario de Facebook o Twitter.
Tipos de 'cookies' utilizadas

Esta web utiliza tanto 'cookies' temporales de sesión como 'cookies' permanentes. Las 'cookies' de sesión almacenan datos únicamente mientras el usuario accede a la web y las 'cookies' permanentes almacenan los datos en el terminal para que sean accedidos y utilizados en más de una sesión.

Según la finalidad para la que se traten los datos obtenidos a través de las 'cookies', el web puede utilizar:

'Cookies' técnicas
Son aquéllas que permiten al usuario la navegación a través de la página web o aplicación y la utilización de las diferentes opciones o servicios que en ella existen. Por ejemplo, controlar el tráfico y la comunicación de datos, identificar la sesión, acceder a las partes web de acceso restringido, recordar los elementos que integran un pedido, realizar la solicitud de inscripción o participación en un evento, utilizar elementos de seguridad durante la navegación y almacenar contenidos para la difusión de videos o sonido.

'Cookies' de personalización
Son aquéllas que permiten al usuario acceder al servicio con algunas características de carácter general predefinidas en su terminal o que el propio usuario defina. Por ejemplo, el idioma, el tipo de navegador a través del cual accede al servicio, el diseño de contenidos seleccionado, geolocalización del terminal y la configuración regional desde donde se accede al servicio.

'Cookies' publicitarias
Son aquéllas que permiten la gestión eficaz de los espacios publicitarios que se han incluido en la página web o aplicación desde la que se presta el servicio. Permiten adecuar el contenido de la publicidad para que esta sea relevante para el usuario y para evitar mostrar anuncios que el usuario ya haya visto.

'Cookies' de análisis estadístico
Son aquéllas que permiten realizar el seguimiento y análisis del comportamiento de los usuarios en los sitios web. La información recogida mediante este tipo de 'cookies' se utiliza en la medición de la actividad de los sitios web, aplicación o plataforma y para la elaboración de perfiles de navegación de los usuarios de dichos sitios, con el fin de introducir mejoras en el servicio en función de los datos de uso que hacen los usuarios.

'Cookies' de terceros
En algunas páginas web se pueden instalar 'cookies' de terceros que permiten gestionar y mejorar los servicios ofrecidos. Como por ejemplo, servicios estadísticos de Google Analytics y Comscore.