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CETA Dia Mundial de la Salut: dieta equilibrada i exercici físic

La salut és un factor fonamental a l'hora de gaudir d'una vida llarga i de qualitat. Són moltes les malalties presents en la nostra societat i són moltes, també, aquelles que poden prevenir-se mitjançant la conscienciació i el coneixement. Avui, 7 d'abril, es commemora el Dia Mundial de la Salut i des de CETA Escola Universitària de Turisme de Barcelona t'animem a implantar una sèrie d'hàbits saludables en el teu dia a dia per millorar la teva qualitat de vida. Heu de tenir en compte la vostra rutina diària i descobrireu que amb molt poc es pot evitar molt.

El 7 d’abril de 1948, dins de la Primera Assemblea Mundial de la Salut es va establir el Dia Mundial per commemorar la fundació de l’Organització Mundial de la Salut, cada 7 d’abril l’OMS incideix en un àrea concreta per crear consciència i informar a la societat sobre els seus principals focus d’interès i actuació. Sota el lema Parlem de depressió, l'OMS es centra aquest any en la conscienciació i abordatge de la depressió per intentar que cada vegada siguin més les persones amb aquest trastorn mental que demanin ajuda i obtinguin una resposta. L'objectiu que es persegueix cada any amb aquesta jornada és el d'ampliar el coneixement que la societat té sobre diferents malalties, sobres les seves causes i conseqüències, les mesures preventives i els tractaments de les mateixes.

Per portar una vida saludable és important tenir en compte diferents aspectes: la dieta i l'exercici físic són dos dels més importants.

Imagen TV 7A 1

Gaudeix d'una dieta equilibrada. La clau es troba a consumir tot tipus d'aliments amb moderació. Una bona alimentació aportarà al nostre cos els nutrients necessaris perquè funcioni correctament. Segons l'Organització Mundial de la Salut (OMS), la dieta malsana constitueix un important factor de risc de malalties cròniques com les cardiovasculars, el càncer o la diabetis. Per a això s'aconsella aconseguir un pes saludable mitjançant una ingesta calòrica equilibrada, el consum de fruites, verdures, llegums, cereals i fruita seca, reduir la ingesta de sucres i vigilar la mesura de sal, ja que es present en la majoria dels aliments que ingerim diàriament.

Millorar els hàbits alimentaris és una qüestió social que demana implantar i adaptar una educació nutricional en una determinada població atenent a les circumstàncies culturals. Actualment, comptem amb l'ajuda de les noves tecnologies a través d’apps que ens ajuden a cuidar la nostra alimentació: aplicacions de receptes saludables com Appetitool que, a més, permet trobar receptes aptes per a celíacs o al•lèrgics, o Menuterraneus que promou una alimentació saludable basada en la dieta mediterrània, seran els teus millors aliats.

Practica exercici físic. Potser l'aspecte fonamental per convertir-te en una persona sana física i mentalment. Practicar qualsevol activitat física de manera habitual t'ajudarà a mantenir-te en forma i a eliminar les toxines i l'excés de greixos del cos. L'esport és essencial per al manteniment i la millora de la salut i ajuda a prevenir malalties, pel que la seva pràctica és aconsellable per a qualsevol persona i a qualsevol edat.

L'OMS insisteix que la inactivitat física és el quart factor de risc pel que fa a la mortalitat mundial. S'estima que entorn del 60 per cent de la població mundial no realitza l'activitat física necessària per obtenir beneficis per a la salut. Així que no posis excuses. Descarrega’t l'aplicació que més s'ajusti a les teves preferències: si ets d'esports, equip Timpik t'ajudarà a trobar la millor opció a prop de casa i si prefereixes el running, Runtastic, registrarà la teva activitat física i et permetrà conèixer i compartir els teus assoliments.

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