• Aquesta adreça de correu-e està protegida dels robots de spam.Necessites Javascript habilitat per veure-la.
  • (+34) 934 914 112
  • whatsapp icon(+34) 646 815 553

FAADA - Turismo Responsable

Jennifer i Giovanna van venir en nom de FAADA a fer una exposició sobre el turisme responsable als alumnes del Grau en Turisme, tant al torn de matí com al de tarda, el passat dia 20 de novembre de 2014. Actualment tenen en marxa una campanya específica per als dofins, per conscienciar sobre el mal que pateixen encara que, degut a la seva complexió, sembla que sempre estiguin rient.

Ens van parlar sobre l'impacte que té el turisme sobre els animals,;son molts els que es veuen involucrats en activitats turístiques i de totes les formes, segur que algun cop tots ens hem vist enmig d'alguna d'aquestes activitats: nedar amb dofins, passejar en camell, fer-nos fotos amb ocells, veure un gos ballar... us sona?

És el primer cop que ens visiten a CETA, i esperem tornar-les a veure aviat! Van fer una exposició que va deixar a tots els alumnes reflexius, vols saber què ens van explicar? Llegeix l'entrevista aquí.

Què és FAADA i per què es va crear?

FAADA va néixer al 2004 per informar i assessorar a les persones sobre el tractament que li donem als altres animals oferint eines per ser respectuosos amb la finalitat de provocarfaada3 un canvi social en el seu benefici i, en definitiva, en el benefici de tots. Existeix una gran falta d'informació en el sector turístic sobre la situació dels animals; molts dels agents turístics ho publiciten sense conèixer el fons, no hi ha un suficient nombre de campanyes relacionades amb aquestes problemàtiques, i existeix una gran falta d'informació entre els amants dels animals i els turistes en general.

La campanya per conscienciar als turistes va néixer a l'abril de 2011, i es pot consultar a la web, on a més disposem d'un llistat d'agències compromeses amb la causa, per tal que els turistes coneguin les agències on es contracten activitats responsables.

Quin és el problema més estès?

La manca d'informació és el handicap més comú: molts turistes creuen que, com estan pagant per les activitats on participen animals, estan ajudant al seu manteniment, però no és així, la realitat és que en molts casos estan destinats a una vida plena d'estres, mal manteniment i patiment.
Existeix també, a banda del desconeixement, la falta de sensibilització i d'interès sobre aquesta problemàtica: algunes persones, encara que coneguin la realitat, no estan disposades a formar part del canvi.

Igualment son molts els establiments i empreses que tenen contractades aquestes activitats amb animals que desconeixen el procediment i el mal estat en el que els animals es troben; moltes tampoc coneixen l'estat en el que viuen i cuiden els animals. Un cop ho coneixen, molts deixen immediatament de oferir aquests serveis i busquen alternatives a la mateixa activitat.
En l'altre banda es troben les agències que, igualment que els viatgers, els hi manca sensibilització amb el tema, o prioritzen els ingressos que obtenen o deixaran d'obtenir amb faada1aquestes activitats. És un món molt complicat, i trencar aquestes barreres és difícil, ja que molts no tenen total control sobre les activitats, bé perquè son subcontractades o organitzades un cop els viatgers son allà.

Què els hi diríeu a aquestes agències, i en definitiva, als nostres alumnes que en un futur seran treballadors d'aquest sector?

És important que, per començar, coneguin el problema, i per això estem agraïts de poder venir a CETA a explicar-ho, ja que els alumnes representen el futur del sector turístic i la seva gestió.

El més important és que sàpiguen que, en el fons, un animal que és cuidat i respectat serà un al·licient molt més interessant per a un viatger que no pas un altre animal explotat, estressat i que viu fora del seu entorn natural, obligat a fer activitats per als humans. L'experiència que poden oferir als seus clients serà molt més satisfactòria si saben que el que estan fent és el correcte i que aquests animals estan tractats de forma respectuosa.

Posem-nos en situació: la imatge d'uns animals cuidats i que viuen feliços és la projecció d'un negoci seriós i que durarà a llarg termini. El benestar de l'animal és un valor afegit.faada4

Aleshores, què poden fer tots aquells turistes amants dels animals que vulguin veure'ls al seu entorn?

No tot està perdut, existeixen llocs on podem veure els animals en el seu hàbitat i no alterar la seva vida de forma negativa: orfenats de goril·les son un exemple, tenim tot un llistat d'agències i hotels que han signat el compromís de preocupar-se del que ofereixen i estar segurs que aquests compleixen els principis de FAADA, ja sumen més de 70 agències, 50 blogs de viatges i 20 establiments hotelers. (Podràs trobar-ho a la web).

Quins son els objectius, el reptes de futur de FAADA?

Estem treballant per implementar a la nostra web un mapa interactiu on poguem entrar a un país i veure els problemes que existeixen amb els animals a aquella zona, quines denúncies hem rebut, i poder veure els centres de rescat existents. Tot això gràcies, com hem dit abans, a la investigació de FAADA i a les denúncies de turistes i viatgers.

Un altre repte és la creació de la nostra pròpia app, per tal d'acompanyar a la gent interessada en les nostres notícies i poder enviar informació actualitzada sempre, així com oferir els serveis d'informació i denúncia de forma més ràpida i còmode.

Per últim, a banda de la campanya que tenim sobre l'ajuda als dofins i la seva situació, volem crear una sub-campanya especialitzada en els elefants i el seu ús en el sector, per tal de conscienciar a la gent.

Ja ens hem decidit: volem col·laborar! Com podem fer-ho?

faada2El més important és que el viatger investigui i busqui assessorament abans de viatjar, per tal d'assegurar-se que, durant el seu viatge, no col·laborarà en cap de les activitats que hem mencionat o en qualsevol altre que impliqui l'ús d'animals per al lucre personal (fer-se fotografies amb petits animals, espectacles de dofins i nadar amb ells, passeig en elefant o en camell, encantadors de serps, fer ballar els ossos, etc...).

Una altre manera d'ajudar és difondre aquesta informació que ara tenim entre amics i familiars: com hem dit la desinformació és el problema més gran que tenim, ja que molta gent deixaria de fer activitats amb animals si fos conscient de les conseqüències. Igualment i gràcies a les xarxes socials, a banda de comentar-ho amb amics i familiars, es pot difondre el material de FAADA per aquestes xarxes per arribar a més gent.

A banda de conscienciar al seu propi entorn, també ho pot fer amb donacions a FAADA, de la mateixa forma que si algú està viatjant i detecta actes irresponsables, ho poden denunciar a la nostra web, ja que no podem saber-ho tot, els mateixos turistes i viatgers son una gran ajuda a l'hora de detectar problemes. Ho poden fer mitjançant la recaptació de fotografies i informació, i denunciant casos concrets.

Si a més algú té un blog, el convidem a sumar-se a la iniciativa!

I sobretot, en el cas dels alumnes de CETA del Grau en Turisme, han de ser uns futurs professionals responsables.

Visita la web de FAADA: www.turismo-responsable.com

Aquest web utilitza galetes pròpies i de tercers per optimitzar i adaptar-se a la vostra navegació i preferencies.

Per saber més sobre les cookies que utilitzem i com eliminar-les, visiti Política de cookies

Accepto

POLÍTICA DE COOKIES

Aquest web utilitza 'cookies' pròpies i de tercers per oferir-li una millor experiència i servei. En navegar o utilitzar els nostres serveis l'usuari accepta l'ús que fem de les 'cookies'. No obstant això, l'usuari té l'opció d'impedir la generació de 'cookies' i l'eliminació de les mateixes mitjançant la selecció de la corresponent opció en el seu navegador. En cas de bloquejar l'ús de 'cookies' en el seu navegador és possible que alguns serveis o funcionalitats de la pàgina web no estiguin disponibles.

Què és una 'cookie'?

Una 'cookie' és un petit fragment de text que els llocs web envien al navegador i que s'emmagatzemen en el terminal de l'usuari, el qual pot ser un ordinador personal, un telèfon mòbil, una tableta, etc. Aquests arxius permeten que el lloc web recordi informació sobre la seva visita, com l'idioma i les opcions preferides, la qual cosa pot facilitar la seva propera visita i fer que el lloc resulti més útil en personalitzar el seu contingut. Les 'cookies' exerceixen un paper molt important, en millorar l'experiència de l'ús de la web.

Com s'utilitzen les 'cookies'?

En navegar per aquest portal web l'usuari està acceptant que es puguin instal·lar 'cookies' en la seva terminal i que ens permeten conèixer la següent informació:
Informació estadística de l'ús de la web.
El 'login' de l'usuari per mantenir la sessió activa a la web.
El format de la web preferent en l'accés des de dispositius mòbils.
Les últimes cerques realitzades en els serveis de la web i dades de personalització d'aquests serveis.
Informació sobre els anuncis que es mostren a l'usuari.
Informació de les enquestes en les quals ha participat l'usuari.
Dades de la connexió amb les xarxes socials per als usuaris que accedeixen amb el seu usuari de Facebook o Twitter.

Tipus de 'cookies' utilitzades

Aquesta web utilitza tant 'cookies' temporals de sessió com 'cookies' permanents. Les 'cookies' de sessió emmagatzemen dades únicament mentre l'usuari accedeix a la web i les 'cookies' permanents emmagatzemen les dades en el terminal perquè siguin accedits i utilitzats en més d'una sessió.

Segons la finalitat per la qual es tractin les dades obtingudes a través de les 'cookies', el web pot utilitzar:

'Cookies' tècniques

Són aquelles que permeten a l'usuari la navegació a través de la pàgina web o aplicació i la utilització de les diferents opcions o serveis que en ella existeixen. Per exemple, controlar el tràfic i la comunicació de dades, identificar la sessió, accedir a les parts web d'accés restringit, recordar els elements que integren una comanda, realitzar la sol·licitud d'inscripció o participació en un esdeveniment, utilitzar elements de seguretat durant la navegació i emmagatzemar continguts per a la difusió de videos o so.

'Cookies' de personalització

Són aquelles que permeten a l'usuari accedir al servei amb algunes característiques de caràcter general predefinides en la seva terminal o que el propi usuari defineixi. Per exemple, l'idioma, el tipus de navegador a través del com accedeix al servei, el disseny de continguts seleccionat, geolocalización del terminal i la configuració regional des d'on s'accedeix al servei.

'Cookies' publicitàries

Són aquelles que permeten la gestió eficaç dels espais publicitaris que s'han inclòs a la pàgina web o aplicació des de la qual es presta el servei. Permeten adequar el contingut de la publicitat perquè aquesta sigui rellevant per a l'usuari i per evitar mostrar anuncis que l'usuari ja hagi vist.

'Cookies' d'anàlisi estadística

Són aquelles que permeten realitzar el seguiment i anàlisi del comportament dels usuaris en els llocs web. La informació recollida mitjançant aquest tipus de 'cookies' s'utilitza en el mesurament de l'activitat dels llocs web, aplicació o plataforma i per a l'elaboració de perfils de navegació dels usuaris d'aquests llocs, amb la finalitat d'introduir millores en el servei en funció de les dades d'ús que fan els usuaris.

'Cookies' de tercers

En algunes pàgines web es poden instal·lar 'cookies' de tercers que permeten gestionar i millorar els serveis oferts. Com per exemple, serveis estadístics de Google Analytics i Comscore.