• Aquesta adreça de correu-e està protegida dels robots de spam.Necessites Javascript habilitat per veure-la.
  • (+34) 934 914 112
  • whatsapp icon(+34) 646 815 553

Entrevista a les nostres alumnes de 4t, guanyadores del concurs Innovate or Die Barcelona

Des de CETA volem felicitar a les nostres alumnes Laura Miñarro, Izaskún Marí, Anna Monleón, Vanessa Morante i Georgina Navarro pel treball realitzat en aquest concurs d'innovació i emprenedoria i acabant guanyant aquest gran reconeixement. Estem súper orgullosos noies! A continuació us deixem l'entrevista que els hi vem fer.

 

IMG 20170518 140946

 

Per què us vau apuntar a un concurs d’aquestes característiques?
Un amic nostres ens ho va proposar, que ell ho anava a fer amb un grup d’amics, aleshores vam pensar, per què no? A l’aventura. L’únic que sabíem és que era un concurs on era indiferent quina era la teva especialitat d’estudis actuals, però el que si era necessari era estar cursant estudis universitaris. Tenim que estar dos dies en un hotel amb dietes i habitació inclosa, executant la resolució d’un problema durant una jornada de treball de 24h intensiva sense descans per guanyar un premi de 1.000€. Ho vam parlar i vam decidir, anem a fer-ho serà una nova experiència!

Finalment, en que va consistir el concurs?
El repte era una mica complicat d’entendre, a més a més, a meitat del mateix ens el van canviar. Eren cinc empreses que escollien a 5 grups per a que realitzessin un proposta innovadora a un problema plantejat. En el nostre cas, l’empresa ens va comentar que es volien renovar ja que justament acaben de canviar de propietari; volíem un pla per incrementar les ventes online al 90% sense deixar de banda les ventes en tenda.
Aleshores, vam pensar i vam repassar el nostre treball grupal de màrqueting i fer una proposta. La nostra sorpresa va ser quan ho va repassar amb el director ens va afegir un altre objectiu, augmentar també les ventes físiques afegint un factor d’innovació, alguna cosa totalment nova i creativa, amb prospecció a 10 anys.

Va ser fàcil organitzar-vos en tant poc temps?
La veritat és que sí! Al portar quatre anys juntes, estudiant el mateix grau i assignatures, hem fet moltíssims treballs grupals, ja sabem com funciona cadascuna de nosaltres quines són les fortaleses de cadascuna i quina és la millor manera d’organitzar-nos per tal d’optimitzar el temps.
Tota la carrera en general ens va ajudar molt, ja que a tots els treballs que hem fet durant aquests quatre anys, sempre ens hem hagut d’inventar i crear constantment, tots els treballs que hem fet han estat d’innovació on l’estructura d’aquests la teníem realment consolidada. Ens va ajudar molt la idea global que ens han inculcat durant els 4 anys de carrera, la importància de l’experiència del client i el vincle emocional.
El més complicat va ser crear la idea innovadora a 10 anys vista i saber que els nostres competidors eren grups formats per estudiants d’enginyeria, disseny gràfic, empreses o dret, sabíem que ells ho enfocarien més cap a la vessant tecnològica i recta.
Por aquestes raons, finalment ens vam decidir d’enfocar-ho cap a la innovació emocional, donat per suposat que la part tecnològica que proposàvem ja existiria o subcontractaríem.

Vau tenir algun tipus de suport durant aquesta experiència?
Existia un equip motivacional que es dedicava al suport emocional, hi havia moments que estaves xafat, no et sortien les coses, et bloquejaves. 

Que vau sentir quan us van nombrar com guanyadores del repte?
Entre rialles comenten, teníem molta gana, estàvem molt cansades, 24h sin dormir pràcticament. Però en realitat quan vam acabar la presentació ja sabíem que havíem guanyat i érem les primeres, durant el feedback únicament ens va dir el director de l’empresa: “m’ha encantat, no tinc cap pregunta”, l’ajudat ens va comentar: “heu aconseguit en 24h el que un estudiant de màrqueting fa en 4 anys, i el meu equip trigaria mesos”; per nosaltres érem les guanyadores.
Reaccionar com a tal, fins que no ens van donar el xec i vam sortir i començar a fer fotos, no érem conscients del que havíem aconseguit. Ens va donar molta satisfacció el dir: jo que estudio turisme i molta gent m’ho desvaloralitza, he estat per sobre de tots els altres amb altres estudis que aparentment són “millors”, una gran satisfacció de dir lo real, l’experiència enfocada cap a una proposat estratègica, sempre guanya al factor tecnològic.
Finalment, el director de l’empresa ens va dir que moltes de les nostres idees les volia implementar, que necessiten a gent jove per aportar idees fresques, que ens enviarien un feedback, i ens farien probablement algun tipus d’oferta, que fóssim pacients.

Agraïments:
Gràcies al professor Marc Alemany i als dos anys de màrqueting amb ell. També a Antonio Ximénez per les seves assignatures de congressos, qualitat i creació d’empreses així com a Silvia Puche per voler-nos inculcar sempre la idea d’experiència única i la realització dels treballs grupals més extensos de la carrera. I en general a tots, també!

Aquest web utilitza galetes pròpies i de tercers per optimitzar i adaptar-se a la vostra navegació i preferencies.

Per saber més sobre les cookies que utilitzem i com eliminar-les, visiti Política de cookies

Accepto

POLÍTICA DE COOKIES

Aquest web utilitza 'cookies' pròpies i de tercers per oferir-li una millor experiència i servei. En navegar o utilitzar els nostres serveis l'usuari accepta l'ús que fem de les 'cookies'. No obstant això, l'usuari té l'opció d'impedir la generació de 'cookies' i l'eliminació de les mateixes mitjançant la selecció de la corresponent opció en el seu navegador. En cas de bloquejar l'ús de 'cookies' en el seu navegador és possible que alguns serveis o funcionalitats de la pàgina web no estiguin disponibles.

Què és una 'cookie'?

Una 'cookie' és un petit fragment de text que els llocs web envien al navegador i que s'emmagatzemen en el terminal de l'usuari, el qual pot ser un ordinador personal, un telèfon mòbil, una tableta, etc. Aquests arxius permeten que el lloc web recordi informació sobre la seva visita, com l'idioma i les opcions preferides, la qual cosa pot facilitar la seva propera visita i fer que el lloc resulti més útil en personalitzar el seu contingut. Les 'cookies' exerceixen un paper molt important, en millorar l'experiència de l'ús de la web.

Com s'utilitzen les 'cookies'?

En navegar per aquest portal web l'usuari està acceptant que es puguin instal·lar 'cookies' en la seva terminal i que ens permeten conèixer la següent informació:
Informació estadística de l'ús de la web.
El 'login' de l'usuari per mantenir la sessió activa a la web.
El format de la web preferent en l'accés des de dispositius mòbils.
Les últimes cerques realitzades en els serveis de la web i dades de personalització d'aquests serveis.
Informació sobre els anuncis que es mostren a l'usuari.
Informació de les enquestes en les quals ha participat l'usuari.
Dades de la connexió amb les xarxes socials per als usuaris que accedeixen amb el seu usuari de Facebook o Twitter.

Tipus de 'cookies' utilitzades

Aquesta web utilitza tant 'cookies' temporals de sessió com 'cookies' permanents. Les 'cookies' de sessió emmagatzemen dades únicament mentre l'usuari accedeix a la web i les 'cookies' permanents emmagatzemen les dades en el terminal perquè siguin accedits i utilitzats en més d'una sessió.

Segons la finalitat per la qual es tractin les dades obtingudes a través de les 'cookies', el web pot utilitzar:

'Cookies' tècniques

Són aquelles que permeten a l'usuari la navegació a través de la pàgina web o aplicació i la utilització de les diferents opcions o serveis que en ella existeixen. Per exemple, controlar el tràfic i la comunicació de dades, identificar la sessió, accedir a les parts web d'accés restringit, recordar els elements que integren una comanda, realitzar la sol·licitud d'inscripció o participació en un esdeveniment, utilitzar elements de seguretat durant la navegació i emmagatzemar continguts per a la difusió de videos o so.

'Cookies' de personalització

Són aquelles que permeten a l'usuari accedir al servei amb algunes característiques de caràcter general predefinides en la seva terminal o que el propi usuari defineixi. Per exemple, l'idioma, el tipus de navegador a través del com accedeix al servei, el disseny de continguts seleccionat, geolocalización del terminal i la configuració regional des d'on s'accedeix al servei.

'Cookies' publicitàries

Són aquelles que permeten la gestió eficaç dels espais publicitaris que s'han inclòs a la pàgina web o aplicació des de la qual es presta el servei. Permeten adequar el contingut de la publicitat perquè aquesta sigui rellevant per a l'usuari i per evitar mostrar anuncis que l'usuari ja hagi vist.

'Cookies' d'anàlisi estadística

Són aquelles que permeten realitzar el seguiment i anàlisi del comportament dels usuaris en els llocs web. La informació recollida mitjançant aquest tipus de 'cookies' s'utilitza en el mesurament de l'activitat dels llocs web, aplicació o plataforma i per a l'elaboració de perfils de navegació dels usuaris d'aquests llocs, amb la finalitat d'introduir millores en el servei en funció de les dades d'ús que fan els usuaris.

'Cookies' de tercers

En algunes pàgines web es poden instal·lar 'cookies' de tercers que permeten gestionar i millorar els serveis oferts. Com per exemple, serveis estadístics de Google Analytics i Comscore.