• Aquesta adreça de correu-e està protegida dels robots de spam.Necessites Javascript habilitat per veure-la.
  • (+34) 934 914 112
  • whatsapp icon(+34) 646 815 553

Cerca d'ocupació per e-mail en tres passos

Una de les tendències més arrelades en la nostra societat és la de buscar ocupació a través d'Internet, mitjançant l'ús de portals o xarxes socials com Infojobs o LinkedIn. Molt lluny ha quedat ja l'estratègia d'empaperar la ciutat amb el nostre currículum. Tot digitalitzat i a través de la xarxa. Fa algun temps, es va presentar un article als alumnes de CETA (Escola Universitària de Turisme de Barcelona) sobre algunes de les millors aplicacions mòbil per trobar feina . No obstant això, Peter Roper, executiu de Google, insisteix en que aquesta no és la millor estratègia a seguir.

La tàctica de Roper proposa una fórmula basada en tres senzills passos. Segons un article publicat a elEconomista, aquesta estratègia li ha servit en la seva pròpia carrera i li ha ajudat a arribar fins a on està ara. De quins passos es tracta?

1. Elaborar un llistat de les empreses on desitjaries treballar

Són moltes les empreses que, malgrat no tenir cap procés de selecció obert, poden trobar a una persona que s'adapti a la filosofia de la companyia. Aquest podria ser el teu cas, així que tumblr ndyvjqSFM21tubinno1 1280comença elaborant una llista de les empreses en les quals t'agradaria treballar. D'aquesta manera podràs concentrar la teva energia i restringir la cerca en funció dels teus interessos. Aquest primer pas farà que el procés sigui molt més productiu.

2. Busca el contacte de la persona responsable

Aquesta persona pot ser l'encarregada del departament de recursos humans, la teva primera presa de contacte amb l'empresa, o també pots optar per buscar el contacte de la persona responsable del departament en el qual desitges treballar. Aquesta segona opció pot ser més directa encara que corres el risc que la teva sol•licitud caigui en l'oblit.

3. Redacta l'e-mail adequadament

A tots ens ha embriagat alguna vegada aquesta sensació de buit sobtat en començar a redactar un e-mail: com començo? Quina és la millor manera de dirigir-me a ells? M'acomiado d'una manera cordial o més natural? L'e-mail, segons Roper, ha de ser clar, curt i concís consultant si existeix algun procés de selecció obert. Aquest tipus d'e-mail fred demostra que t'has pres el teu temps per investigar sobre l'empresa i que realment estàs interessat.

Aquest mètode tan senzill va ajudar a Roper a aconseguir el seu treball en Songza, una aplicació musical que va acabar sent adquirida per Google. Roper va enviar un e-mail al CEO de la companyia i va aconseguir una ocupació, el procés per aquesta feina no havia estat publicat en cap lloc. Aquesta experiència demostra que la iniciativa pròpia pot ser la millor aliada en la cerca d'ocupació. Roper es va dirigir a Songza senzillament per un gust personal i va acabar treballant per a ells. Així que pots començar preparant el teu llistat d'empreses; aconsegueix els contactes adequats i llança el teu e-mail. Pot ser després d'aquests tres passos tinguis la clau per trobar el teu treball somiat.

Aquest web utilitza galetes pròpies i de tercers per optimitzar i adaptar-se a la vostra navegació i preferencies.

Per saber més sobre les cookies que utilitzem i com eliminar-les, visiti Política de cookies

Accepto

POLÍTICA DE COOKIES

Aquest web utilitza 'cookies' pròpies i de tercers per oferir-li una millor experiència i servei. En navegar o utilitzar els nostres serveis l'usuari accepta l'ús que fem de les 'cookies'. No obstant això, l'usuari té l'opció d'impedir la generació de 'cookies' i l'eliminació de les mateixes mitjançant la selecció de la corresponent opció en el seu navegador. En cas de bloquejar l'ús de 'cookies' en el seu navegador és possible que alguns serveis o funcionalitats de la pàgina web no estiguin disponibles.

Què és una 'cookie'?

Una 'cookie' és un petit fragment de text que els llocs web envien al navegador i que s'emmagatzemen en el terminal de l'usuari, el qual pot ser un ordinador personal, un telèfon mòbil, una tableta, etc. Aquests arxius permeten que el lloc web recordi informació sobre la seva visita, com l'idioma i les opcions preferides, la qual cosa pot facilitar la seva propera visita i fer que el lloc resulti més útil en personalitzar el seu contingut. Les 'cookies' exerceixen un paper molt important, en millorar l'experiència de l'ús de la web.

Com s'utilitzen les 'cookies'?

En navegar per aquest portal web l'usuari està acceptant que es puguin instal·lar 'cookies' en la seva terminal i que ens permeten conèixer la següent informació:
Informació estadística de l'ús de la web.
El 'login' de l'usuari per mantenir la sessió activa a la web.
El format de la web preferent en l'accés des de dispositius mòbils.
Les últimes cerques realitzades en els serveis de la web i dades de personalització d'aquests serveis.
Informació sobre els anuncis que es mostren a l'usuari.
Informació de les enquestes en les quals ha participat l'usuari.
Dades de la connexió amb les xarxes socials per als usuaris que accedeixen amb el seu usuari de Facebook o Twitter.

Tipus de 'cookies' utilitzades

Aquesta web utilitza tant 'cookies' temporals de sessió com 'cookies' permanents. Les 'cookies' de sessió emmagatzemen dades únicament mentre l'usuari accedeix a la web i les 'cookies' permanents emmagatzemen les dades en el terminal perquè siguin accedits i utilitzats en més d'una sessió.

Segons la finalitat per la qual es tractin les dades obtingudes a través de les 'cookies', el web pot utilitzar:

'Cookies' tècniques

Són aquelles que permeten a l'usuari la navegació a través de la pàgina web o aplicació i la utilització de les diferents opcions o serveis que en ella existeixen. Per exemple, controlar el tràfic i la comunicació de dades, identificar la sessió, accedir a les parts web d'accés restringit, recordar els elements que integren una comanda, realitzar la sol·licitud d'inscripció o participació en un esdeveniment, utilitzar elements de seguretat durant la navegació i emmagatzemar continguts per a la difusió de videos o so.

'Cookies' de personalització

Són aquelles que permeten a l'usuari accedir al servei amb algunes característiques de caràcter general predefinides en la seva terminal o que el propi usuari defineixi. Per exemple, l'idioma, el tipus de navegador a través del com accedeix al servei, el disseny de continguts seleccionat, geolocalización del terminal i la configuració regional des d'on s'accedeix al servei.

'Cookies' publicitàries

Són aquelles que permeten la gestió eficaç dels espais publicitaris que s'han inclòs a la pàgina web o aplicació des de la qual es presta el servei. Permeten adequar el contingut de la publicitat perquè aquesta sigui rellevant per a l'usuari i per evitar mostrar anuncis que l'usuari ja hagi vist.

'Cookies' d'anàlisi estadística

Són aquelles que permeten realitzar el seguiment i anàlisi del comportament dels usuaris en els llocs web. La informació recollida mitjançant aquest tipus de 'cookies' s'utilitza en el mesurament de l'activitat dels llocs web, aplicació o plataforma i per a l'elaboració de perfils de navegació dels usuaris d'aquests llocs, amb la finalitat d'introduir millores en el servei en funció de les dades d'ús que fan els usuaris.

'Cookies' de tercers

En algunes pàgines web es poden instal·lar 'cookies' de tercers que permeten gestionar i millorar els serveis oferts. Com per exemple, serveis estadístics de Google Analytics i Comscore.