Día Internacional del Cáncer de Mama 19 de octubre

  • Aquesta adreça de correu-e està protegida dels robots de spam.Necessites Javascript habilitat per veure-la.
  • (+34) 934 914 112
  • whatsapp icon(+34) 646 815 553

Barcelona abandera l’auge del turisme urbà a Europa

Barcelona exemplifica com poques metròpolis el gran creixement que està tenint el turisme de ciutats a Europa.

Així es posa de manifest a l’últim informe biennal d’ European Cities Marketing, una associació que reuneix les 110 principals destinacions urbanes, al qual ha tingut accés La Vanguardia. L’estudi, realitzat a partir de les estadístiques oficials de visitants del 2015, revela que les pernoctacions hoteleres a les 74 ciutats analitzades es van incrementar en un 5,5% respecte a l’any anterior, consolidant una tendència apuntada des de fa temps.

El creixement del nombre de turistes és una constant a pràc­ticament totes les ciutats eu­ropees i a gairebé tots els mercats emissors, tret del rus i, en menor mesura, del japonès.

No és estrany, per tant, que moltíssimes ciutats europees estiguin assistint els últims mesos a un intens debat, semblant al que té lloc a Barcelona (que està reelaborant el seu pla estratègic), sobre l’equilibri que hi ha d’haver entre els beneficis que reporta el turisme a l’economia local i les molèsties, no menys evidents, que la saturació de determinades zones urbanes provoca en la població resident.

El repàs de les 74 ciutats incloses en aquest informe revela, d’entrada, un cert caràcter d’excepcionalitat en el cas de Barcelona. La capital catalana (17,7 milions de pernoctacions), que el 2015 va ocupar el sisè lloc en la classificació general de ciutats turístiques d’Europa per darrere Londres (77,6 milions), París (48), Berlín (30,2), Roma (26,4) i Madrid (17,9), és la primera destinació d’aquest rànquing que no té la condició de capital d’ Estat. Completen el top ten del turisme europeu Istanbul (16,9 milions de pernoctacions el 2015), Praga (15,9), Viena (15,1) i Munic (14).

El director general de Turisme de Barcelona, Jordi William Carnes, destaca el fet que “el turisme urbà guanya quota de mercat a altres tipus de turisme”. “Aquest és el segment –afegeix el director del consorci–en què participa precisament Barcelona, un segment que s’ha de considerar positiu per a la capital catalana en un doble sentit. En primer lloc, té una activitat desestacionalitzada i es re­par­teix molt bé al llarg de l’any (a diferència del turisme de ­platja i el de muntanya), i això té efectes positius en l’estabilitat de les plantilles i dels llocs de treball i en la qualitat del servei. I, en segon lloc, el turisme urbà és un turisme molt diversificat respecte als mercats de pro­cedència, i això es tradueix en una gran fortalesa per a Bar­­­­ce­lona i per a la seva indústria ­turística, que no depenen de la conjuntura d’uns quants mercats.

 

descarga

L’informe d’ European Cities Marketing mostra, d’altra banda, el comportament dels principals mercats emissors de turistes a les ciutats europees l’any passat. El 2015, l’increment del nombre de pernoctacions de visitants internacionals a les 74 ciutats incloses en l’estudi respecte al 2014 va ser d’un 5,8%, un percentatge superior al de les nits d’hotel passades a les mateixes destinacions per persones del mateix país (4,8%).

El 2015 va ser a les grans ciutats turístiques europees l’any de la confirmació de la caiguda en picat del mercat rus, xifrada en un 30,4% . L’altre mercat relativament important que va experimentar un descens en el nombre de visitants de les ciutats europees va ser el japonès, amb un decreixement del 6,1% l’últim any. Per contra, el comportament de la resta de mercats principals va ser molt satisfactori, amb increments que oscil·len entre el 3,7% de l’italià fins al 6,9% del nord-americà o el 7,3% del britànic pre-Brexit.

Menció a part mereix el turisme xinès, objectiu prioritari de les grans destinacions europees, Barcelona entre elles, per als propers anys. Segons dades facilitades per les mateixes autoritats del gegant asiàtic, el 2015 va tornar a fer miques el rècord de turistes xinesos que van soritr del seu país, superant-se el llistó dels 120 milions, un 20 per cent més que en el 2014 (els desplaçaments turístics interns a la Xina s’estimen en més de 4.000 milions). Les expectatives de futur són tan elevades que no és estrany que les principals ciutats europees estiguin centrant bona part dels seus esforços en captar la clientela d’aquell país, cada vegada més nombrosa i amb un poder adquisitiu més alt.

Només a les 74 ciutats analitzades en l’informe d’ European Cities Marketing, l’increment interanual del nombre de visitants xinesos va ser del 28,7%. El 2015 va ser precisament l’any en què el creixement del turisme procedent de la Xina a les ciutats europees va adquirir més pes. Aquest salt endavant ha permès que, en un període de temps tan curt com són cinc anys, les xifres de turistes xinesos en l’àmbit de l’estudi pràcticament s’hagin doblat (l’increment des del 2011 fins al 2015 és del 93,7%).

L’últim informe d’ European Cities Marketing, associació presidida per Ignasi Delàs, sots­director de Turisme de ­Barce­lona, també mostra una sèrie de dades molt interessants sobre el comportament del ­turista espanyol que viatja a ­altres països per visitar ciutats. Són dades que

barcelona 51521 960 720

confirmen que els espanyols, després d’uns anys de gran contenció com a conseqüència de la crisi, tornen a viatjar per Europa amb una bona freqüència.

L’any passat l’increment del mercat emissor espanyol a les 74 ciutats compreses en aquest estudi va ser 

Londres va tornar a ser el 2015, com és norma cada any, la destinació preferida pels espanyols que visiten ciutats europees. Es van registrar més de 700.000 nits d’hotel de clients procedents del territori espanyol en hotels de la capital britànica. L’increment anual és espectacular, ni més ni menys que d’un 24,2%. Més forta és encara la pujada percentual del nombre de visitants espanyols registrada per Berlín (27,7%). I més modestes són les d’altres destinacions de primer ordre com Viena (un 12,7% de pernoctacions espanyoles més el 2015), Praga (10,3%), Amsterdam (8,4%), París (2,3%) i Roma (2%).d’un 10,9% (percentatge només superat pel de turistes xinesos).

En un 2015 de notable i generalitzada recuperació són poques les ciutats europees in­closes en aquest estudi sobre el turisme urbà que hagin experimentat l’any passat descensos en el nombre de visitants espanyols. El cas més destacat és el de Venècia, amb un 18,4% de pernoctacions menys (contrasta amb el 9,7% d’increment que registra Florència). També van perdre presència espanyola les ciutats portugueses de Porto (12,7% menys de pernoctacions que el 2014) i Lisboa (-1,7%), així com Brussel·les, on la caiguda es va xifrar en un 6,4%.

 

 

 

Font: La Vanguardia

Aquest web utilitza galetes pròpies i de tercers per optimitzar i adaptar-se a la vostra navegació i preferencies.

Per saber més sobre les cookies que utilitzem i com eliminar-les, visiti Política de cookies

Accepto

POLÍTICA DE COOKIES

Aquest web utilitza 'cookies' pròpies i de tercers per oferir-li una millor experiència i servei. En navegar o utilitzar els nostres serveis l'usuari accepta l'ús que fem de les 'cookies'. No obstant això, l'usuari té l'opció d'impedir la generació de 'cookies' i l'eliminació de les mateixes mitjançant la selecció de la corresponent opció en el seu navegador. En cas de bloquejar l'ús de 'cookies' en el seu navegador és possible que alguns serveis o funcionalitats de la pàgina web no estiguin disponibles.

Què és una 'cookie'?

Una 'cookie' és un petit fragment de text que els llocs web envien al navegador i que s'emmagatzemen en el terminal de l'usuari, el qual pot ser un ordinador personal, un telèfon mòbil, una tableta, etc. Aquests arxius permeten que el lloc web recordi informació sobre la seva visita, com l'idioma i les opcions preferides, la qual cosa pot facilitar la seva propera visita i fer que el lloc resulti més útil en personalitzar el seu contingut. Les 'cookies' exerceixen un paper molt important, en millorar l'experiència de l'ús de la web.

Com s'utilitzen les 'cookies'?

En navegar per aquest portal web l'usuari està acceptant que es puguin instal·lar 'cookies' en la seva terminal i que ens permeten conèixer la següent informació:
Informació estadística de l'ús de la web.
El 'login' de l'usuari per mantenir la sessió activa a la web.
El format de la web preferent en l'accés des de dispositius mòbils.
Les últimes cerques realitzades en els serveis de la web i dades de personalització d'aquests serveis.
Informació sobre els anuncis que es mostren a l'usuari.
Informació de les enquestes en les quals ha participat l'usuari.
Dades de la connexió amb les xarxes socials per als usuaris que accedeixen amb el seu usuari de Facebook o Twitter.

Tipus de 'cookies' utilitzades

Aquesta web utilitza tant 'cookies' temporals de sessió com 'cookies' permanents. Les 'cookies' de sessió emmagatzemen dades únicament mentre l'usuari accedeix a la web i les 'cookies' permanents emmagatzemen les dades en el terminal perquè siguin accedits i utilitzats en més d'una sessió.

Segons la finalitat per la qual es tractin les dades obtingudes a través de les 'cookies', el web pot utilitzar:

'Cookies' tècniques

Són aquelles que permeten a l'usuari la navegació a través de la pàgina web o aplicació i la utilització de les diferents opcions o serveis que en ella existeixen. Per exemple, controlar el tràfic i la comunicació de dades, identificar la sessió, accedir a les parts web d'accés restringit, recordar els elements que integren una comanda, realitzar la sol·licitud d'inscripció o participació en un esdeveniment, utilitzar elements de seguretat durant la navegació i emmagatzemar continguts per a la difusió de videos o so.

'Cookies' de personalització

Són aquelles que permeten a l'usuari accedir al servei amb algunes característiques de caràcter general predefinides en la seva terminal o que el propi usuari defineixi. Per exemple, l'idioma, el tipus de navegador a través del com accedeix al servei, el disseny de continguts seleccionat, geolocalización del terminal i la configuració regional des d'on s'accedeix al servei.

'Cookies' publicitàries

Són aquelles que permeten la gestió eficaç dels espais publicitaris que s'han inclòs a la pàgina web o aplicació des de la qual es presta el servei. Permeten adequar el contingut de la publicitat perquè aquesta sigui rellevant per a l'usuari i per evitar mostrar anuncis que l'usuari ja hagi vist.

'Cookies' d'anàlisi estadística

Són aquelles que permeten realitzar el seguiment i anàlisi del comportament dels usuaris en els llocs web. La informació recollida mitjançant aquest tipus de 'cookies' s'utilitza en el mesurament de l'activitat dels llocs web, aplicació o plataforma i per a l'elaboració de perfils de navegació dels usuaris d'aquests llocs, amb la finalitat d'introduir millores en el servei en funció de les dades d'ús que fan els usuaris.

'Cookies' de tercers

En algunes pàgines web es poden instal·lar 'cookies' de tercers que permeten gestionar i millorar els serveis oferts. Com per exemple, serveis estadístics de Google Analytics i Comscore.